پرش به محتوا

چاپ دوم از آرامش به سبک راهب جنگلی منتشر شد

زندگی در ایران مبارزه‌ای بی‌پایان است. حریف قدرتمند است، داور طرف حریف است، و اکثر اوقات ما گوشه‌ی رینگ مشت می‌خوریم، هر از گاهی مشتی هم می‌زنیم. مبارزه‌ی ما راند آخر ندارد، هر بار زنگ را می‌زنند فرصت کوتاهی برای استراحت داریم تا راند بعدی آغاز شود؛ اما سوال بزرگ این است: در توقف‌های کوتاه بین راندها چطور استراحت کنیم که بتوانیم بهتر این مبارزه را ادامه دهیم؟ می‌گویند وقتی بحرانی پیش می‌آید، اولین و مهم‌ترین کار حفظ آرامش است، اما نمی‌گویند ما که همواره و مداوم وسط‌ بحرانیم چطور این آرامش را پیدا کنیم و چطور حفظش کنیم؟  کتاب #آرامش_به_سبک_راهب_جنگلی پاسخی به این سوال اساسی است. این کتاب روایت تجربه‌ی شخصی یک بیزینس‌من سوئدی است که یک روز همه چیز را رها می‌کند و می‌رود تایلند راهب جنگلی می‌شود و پس از هفده سال زندگی در معبد به سوئد برمی‌گردد.

دوست عزیزم لیلا این کتاب را در شرایط سختی به من معرفی کرد. خواندمش و ترجمه‌اش کردم چون چند تمرین کتاب به خود من کمک کرده  در پیچ‌‌وخم‌های زندگی به آرامش نزدیکتر شوم. و دوستان نشر ثالث هم مثل همیشه زحمت چاپ عالی و باکیفیت و سریع را کشیدند. اگر مثل من دنبال استراحت باکیفیت‌تری میان راندهای سنگین زندگی هستید، آرامش به سبک راهب جنگلی را بخوانید، و حتماً تا پایان بخوانید، زیرا پایانبندی‌اش غافلگیرتان خواهد کرد.

آگاهانه نفس کشیدن یعنی در هر لحظه زندگی را انتخاب کردن. کافی است من و شما در هر لحظه نفس نکشیم، و زندگی‌مان تمام می‌شود. لطفا همین حالا نفستان را حبس کنید. کردید؟ بسیار خب. وقتی خواندن این جمله را تمام کنید، کم کم فشار کمبود اکسیژن را بر بدنتان حس می‌کنید، قفسه‌ی سینه‌تان تنگ می‌شود و حسی از گیجی به مغزتان غلبه می‌کند و یادتان می‌آید که اگر دوباره نفس نکشید خواهید مرد. حالا نفستان را رها کنید: بازدم. تبریک می‌گویم، شما زندگی را انتخاب کردید، و هر لحظه همین کار را می‌کنید. به نظرم چکیده‌ی کتاب آرامش به سبک راهب جنگلی همین است: انتخاب آگاهانه‌ی زندگی در هر نفس. همان نکته‌ی بنیادین سعدی در آغاز گلستان؛ هر نفسی که فرو می‌رود ممدِ حیات است و چون برمی‌آید مفرح ذات.

آرامش به سبک راهب جنگلی، بدون تعارف، چه بخواهید چه نخواهید، همیشه در ذهن شما می ماند؛ نه فقط خردمندی با تاروپودش در هم تنیده است، بلکه لطیف و زیبا و شفاف هم هست؛ برای شما لذت می آورد و آسایش بسیار. خردمندی بیورن ناتیکو لیندبلاد که خودش پیش از این راهب جنگلی بوده به کتاب غنا داده و پایان بندی غافلگیرکننده کتاب شما را شگفت زده خواهد کرد. همه ما فکر می کنیم می توانیم مسیر مورد نظرمان را به زندگی دیکته کنیم، اما زندگی به ندرت مطابق پیش بینی ما پیش می رود. بیورن ناتیکو لیندبلاد در این کتاب سفر فروتنانه‌اش و غافلگیری‌های زندگی را پیش چشم شما به تصویر می‌کشد تا بیاموزیم چطور با خودمان کنار بیاییم، چطور عواطف خود را بپذیریم و تاب‌آوری خویش را افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *