پرش به محتوا

Fridayfiction- what the moon brings by H.P. Lovecraft.(اچ پی لاوکرفت)

H.P.Lovecraft

H.P.Lovecraft

Friday fiction – what the moon brings by H.P.Lovecraft

داستان جمعه ـ آنچه ماه می آورد ـ اچ .پی لاوکرفت

 

داستان آنچه ماه می آورد برای اولین بار در 1923 منتشر شده است. و در موردش می توانید  در سایت ویکیپدیا بیشتر بخوانید. اچ پی لاو کرفت نویسنده داستان های غریب است. با خواندن همین اثر کوتاه هم متوجه تصاویر واقعا غریب او خواهید شد.

لاوکرفت با اینکه روی نویسندگان وحشت و فانتزی نویسان بعد از خودش تاثیر به سزایی داشت، مخصوصا در آمریکا، در ایران هنوز چندان مشهور و محبوب نیست. چون هیچگاه مورد اقبال جدی مترجمین نبوده است. اگرچه این یکی دوساله کم کم بسامد نام لاوکرفت هم بیشتر و بیشتر میشود. یکی از ویژگیهای اصلی لاوکرفت هیولایی جدیدی است که می آفریند، البته اگر اعصاب و قلب ضعیفی دارید در این مورد خیلی تحقیق نکنید. من شخصا شاید در مورد مهارت داستانگویی او تردیدهای زیادی داشته باشم ولی در قدرت تخیلش تردیدی ندارم.

متن اصلی داستان را می توانید در لینک زیر پیدا کنید و بخوانید:

What the moon brings by H.P. Lovecraft

لینک بالا شما را به سایت لاوکرفت می برد که اطلاعات بسیار خوب، تصاویر و … در این سایت فراوان است. چرخی بزنید ضرر نمی کنید.

و طبیعتا خود داستان هم از طریق فایل پی دی اف به سادگی و سهولت قابل خواندن است:

HPLovecraft-whatmoonbrings

 

 

این هم بخشی از متن داستان:

من مدِ دریا را تماشا کردم که به سمت ماه مغروق پا پس می­کشید، و منارهای درخشان را، برج ها و پشتبام های شهر مردگان را که قطرات آب از آنها می­چکید. و همانطور که تماشا می­کردم، بینی­ام تلاش می­کرد راه را بر عطر پرقدرت جهان مردگان ببندد، چرا که در اینجا، در این مکان فراموش شده­ی لامکان، تمام اجساد تمام گورستان­ها جمع شده بودند تا کرمهای دریایی بخورندشان و آروغ بزنند….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *